onsdag 7 juli 2010

Bebis!

Igår var jag på KUB-test på Emmaultraljudsklinik i Malmö. Det är en kombinerat NUPP-test med blodprov som ger upp till 92% säker riskbedömning om barnet har något kromosomiskt fel. Bebisen är mellan huvud och rumpa 6 cm långmen ändå så färdig. Att jag aldrig tröttnar på att se sådant. Det är verkligen lika underbart och fantastiskt vare gång. Lillfisen, som h*n nu är kallad av mig, låg där och softa. Vinkade lite och vände upp rumpan mot oss flera gånger. Så sött! Jag är så nyfiken på om det är en pojke eller flicka. Men jag ska INTE ta reda på det den här gången, jag måste få uppleva hur det är att vänta ett barn i 9 månader och sedan föda fram det utan att veta vad det blir för något. Nu vet jag i alla fall att det är en liten människa där inne, som lever och verkar må bra. Skönt!

Min underbara väninna Maria var med mig på ultraljudet eftersom min man tyvärr var tvungen att jobba. Efter ultraljudet så råkade vi passera en porrbutik. Vi bestämde oss för att kika in. Varför är det alltid så kul och spännande att gå in i en sådan butik? Det känns liksom så förbjudet. Vi gick omkring och tittade på alla olika former, storlekar och färger av dildos. Det var stora, små, med pung, utan pung, med kostgjort hår och utan. Det var i hudfärgat och i alla regnbågens färger, med knotter eller med kulor som vibrerar. Det fanns även ett hav av annat också och vi hade så kul. Vi såg en gigantisk dildo som var i en häststorlek, helt fu**ing ENORM! Vem köper en sådan?
Det roligaste som hände var att när vi skulle gå ut från butiken så stoppar 4 unga killar oss och pekar på denna enorma dildon och säger:
-Tjejer! Alltså den här, den går ju bara inte att använda, eller hur?
Jag, som för en gång skull var snabbtänkt trots graviditet, trötthet och kroniskt förvirrad, svarar:
-Jo, om man klämt ut 4 barn så kan man nog stoppa in vad som helst där!

Hahahaha! Ni skulle ha sett deras miner! Vi höll på att skratta ihjäl oss när vi gick ut därifrån!

Ska försöka fota ultraljudsbilderna och lägga upp här. Vi får se om det blir bra.

Hejsvej!

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag skulle ha velat se deras min ;) Vad mysigt att ha fått se den lill, nu är du väl lite lugnare, det var i alla fall jag efter första UL. Håller tummarna att allt är OK.
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!