måndag 17 oktober 2011

Vintern kommer snart!

De sista dagarna har man verkligen känt hösten och vindarna har blivit otroligt kyliga och kalla. Vintern är på väg. Jag hoppas inte att det blir en vinter som i fjol. Jag vill gärna inte halka igen och bryta något. Eller att någon annan ska råka ut för det heller. Om ca. 2 månder är det julafton och det ska bli mysigt. Älskar julafton! hela December är fylld med mys, fix, bak och pyssel! Eftersom jag inte kunde göra allt jag ville göra inför förra julen så blir det dubbelt upp denna gång.

Julklappar har jag börjat köpa. Men det känns faktiskt lite "off" att börja redan nu. Jag är en sådan som helst vill köpa det i självaste December månad, då alla julskyltningar finns överallt och det karrar härligt under skorna när man går på den vita, kramgoa snön. Det är så man får "julklapps-suget" ;)

Men jag kan ju kanske börja med att göra klart på Vidars rum och även möblera om på Antons och Arvids rum som jag påbörjat men inte blivit klar med. Så att det är färdigt till jul i alla fall! Jag är ju en tjej som vill så mycket och inte riktigt vet var jag ska börja eller med vad.

Ikväll har jag tittat på dokumentären "Längtan efter ett barn" på SVT1. En superbra serie om ofrivilliga barnlösa och om deras olika vägar att få ett barn, eller att försöka få ett barn. Jag hoppas de alla lyckas till slut. Jag håller alla mina tummar och tår!

Nej, nu ska jag frossa i mig lite Dumle-kolor jag köpte igår, men somnade ifrån. Ska bara lägga upp Vilda och Arvid som somnat med sin snygge pappa i soffan ;)

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Hej Victoria! Nej fy jag vill inte ha någon snö ännu.
    Här regnar det för fullt idag. Jag måste iväg och hämta ett paket från Vartofta som innehåller Lovikkagarn. Få se om mina onda tummar tillåter mig göra något av detta garn. Om inte så får min dotter ta över det istället.
    Jag måste inhandla födelsedagspresenter. Har Barnbarn som fyller år.
    Måste få tag på spånkorgar att måla på. För att kunna måla så måste jag ju också köpa hobbyfärg.
    Nu önskar jag dig en skön dag
    Kramis
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Ja usch ingen hemsk vinter tack, vi flyttar i dec och då vill jag gärna ha det lätt :)
    Såg det programmet oxå. Har undvikit alla såna program då vi också har det svårt. Oj vad jag kände för dom personerna och vilka tårar som rann på mina kinder. Det var inte sista gången jag såg det programmet trots alla känslor som det rörde upp.
    Hoppas allt är bra med dig. Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!