söndag 9 oktober 2011

En händelserik helg!

Tycker helgen susat förbi i superfart och den har varit fylld med händelser. Igår så hade vi kalas för min fina son Anton. Han fyllde ju 9 år den 5 September och vi slog till med ett litet större kalas då han inte hade något förra året. Vi hyrde en lokal som var väldigt prisvärd och körde ett discokalas. 23 barn och med blickande discolampa, snacks, dricka, lekar och min dotter Saga som DJ så blev festen väldigt lyckad! Jag hoppas att alla barnen hade det kul, men det tror jag!
Anton är i alla fall superglad för alla fina presenter han fick och att så många kunde komma.

Idag så har jag tvättat 5 tvättar och hängt dem på tork. Känns som jag lever i en tvättstuga just nu med tvätt överallt på ovanvåningen ;)
Sedan var det iväg till min mans syster Maria och hennes fästman Peter och fira Peter då han fyller år imorgon. Det var jättemysigt och barnen var inte alls för busiga så vi kunde verkligen prata och det behövde jag. De är så mysiga, hela min mans familj, jag är så glad att de finns!

Nu sover alla barnen och jag tror min man har somnat också. Jag sitter med en chipspåse, datorn och TV:n framför mig och njuter. Fast det börjar bli rysligt kallt här i huset om kvällarna och nätterna så snart får vi nog sätta på värmen snart...

Imorgon blir det öppna förskolan med alla tre småbarn och Olivia med sin söte son Tellus. Sedan ska jag fortsätta rensa leksaker på pojkarnas rum. Ska faktiskt försöka hitta något nytt recept med någon god middag att laga för oss imorgon eftersom jag känner att vi kommit in en tråkig spiral med typ samma sorters middagar varje vecka. Ni vet, spaghetti med köttfärssås, lasange, köttbullar med makaroner, lax med potatis, blodpudding, kycklingwok med ris och tacos!

Någon som kanske sitter på något enkelt och gott recept och vill dela det med mig? :)

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hej Victoria!
    Du verkar att ha fullt upp att göra.
    Va har du för väder hos Dig?
    Här hos mig är det grådisigt med ett och annat regnstänk. Men det verkar att skina upp lite.
    Ska eventuellt ta mig ner på stan en stund. Det är höstmarknad såg jag. Få se om jag orkar.
    Va fint Ni hade ordnat det för Anton trots allt ni haft omkring Er.
    Nu önskar jag Dig en skön dag.
    Kram kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. testa linas matkasse!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!