söndag 30 oktober 2011

Halloween!

Halloween och vintertid. Lite ruskigt, läskigt och mysigt!

Sminkade barnen till skolan då de skulle klä ut sig i fredags och så passade jag även på att äta lunch med Anton och hans klass i skolan. Kul att se alla utklädda barn och vuxna ;)


Nu är det höstlov och Saga och Anton ska upp till Stockholm på måndag och stanna i en vecka. De längtar så mycket efter mormor, morfar, moster Amelia och morbror Douglas. Kommer ju sakna dem så mycket!!!


Vidar har nu 4 tänder. 2 uppe och 2 nere, så otroligt sött! Han kryper snabbt och överallt och klättrar gärna upp för trappan, men då med noggrann övervakning och passning från mig eller Tobbe bakom honom. Annars så är det grinden som ständigt är för trappöppningen hemma hos oss.


Jag själv har väldigt ömmande bröst, illamående och halsbränna. Tröttheten ska vi inte prata om...och dessa 2-3 toabesöken varje natt. Är det bara inbillning, eller har vi kanske gjort barn igen? Trots att vi inte försökt men faktum är ju att vi inte har preventivmedel. Jag tror att det är ren å skär inbillning, bara för att man går runt och tänker på det hela tiden.


Jag har kommit på att jag är i mitt-emellan-åldern. Jag har nämligen börjat prenumerera på båda Bingolotto och Vecko Revyn... Hahaha! Anledningen till Vecko Revyn är att man fick en fin Jumpsuit om man tog ett erbjudande på 3 nr av Vecko Revyn. Har ju inte läst den tidingen på säkert 12 år. Men det var ganska inressant faktiskt. Jag insåg att jag helt enkelt är för gammal för den tidingen. Men lite läs-underhållning är ju aldrig fel, när man har tid. Typ som jag inte har så mycket av, alltså tid.







Idag ska vi i alla fall mysa och förbereda packning och utskrivning av biljetter för Saga och Antons resa imorgon. De ska själva åka tåg imorgon för första gången och jag känner mig lite nervös faktiskt. Men de är helt övertygade om att det kommer gå bra och tycker det ska bli spännande. Jag lämnar dem på plats och ser till att de kommer på tåget ordentligt och pratar med konduktören och informerar om att de åker själva. Sedan har vi laddat upp med filmer till dem på datorn. Vi kmmer även packa med spel, böcker, , dricka och godis!

Sedan står både min mamma och pappa och väntar på perrongen när de kommer fram. De ska vara där 30 minuter innan, ifall att tåget kommer lite tidigare. Saga har mobiltelefon med sig så vi kan hålla en kontakt med varandra hela tiden. Så det blir nog bra!


KRAMIS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!