onsdag 29 september 2010

Jag har ett vackert underliv...

För 3 veckor sedan var jag hos doktorn på MVC för att kontrollera min livmodertapp. Jag kommer in i rummet och där sitter en manlig doktor. Jag har aldrig sett honom tidigare. Jag får berätta om varför jag är där och vilket barn i ordningen det är och hur tidigare graviditeterna har varit.
Efter det så säger han till mig att ta av mig så han kan göra en vaginal undersökning på mig. Visst, tänker jag, och gör så och lägger mig på britsen som konstigt nog är helt liggande. Jag lägger fint upp mina ben i ställningen och känner mig som jag brukar göra i ett sådant läge; Utlämnad och väldigt naken.

Sedan så ligger jag där, säkert inte länge men det känns som en evighet, och ingenting händer. Jag funderar på om jag missat något. Det är ju inte så kul och ligga där med hela underlivet isär med en lampa lysande mitt på!

Jag lyfter på huvudet och frågar om det är något problem? Då ser jag hur han sitter framför mig och beskådar mitt underliv. Han liksom vrider huvudet på sned precis som om han beundrar en vacker tavla. Han säger:
- Det syns inte att fött fyra barn...
Varav jag blir lite ställd av kommentaren och undrar hur jag ska tolka det och säger:
- Eh, okej...
Han fortsäter:
-Du har ett väldigt vackert underliv. Väldigt fint och vackert. Men du borde inte raka dig.
Jag börjar undra om detta är dolda kameran eller om han helt enkelt bara skämtar med mig. Jag vet inte hur jag ska reagera eller säga så det jag får ur mig är:
-Eh, tack...

Sedan så gör han en gynundersökning och tar ett vaginalt ultraljud på mig och mitt läkarbesök avslutas. Allt kändes så olustigt och knäppt.

Visst kanske det kan vara kul att höra att man har ett vackert underliv och det inte syns att jag fött så många barn, men jag hade uppskattat att höra det från min man i så fall.

Veckan därpå så berättade jag händelsen för undersköterskan som jobbar på MVC och hon sa då att han blivit avskedad med omedelbar verkan pga klagomål.

Men bara så ni vet; Jag är superstolt över min gummimutta som nu tydligen även ligger under kategorin; VACKER!

Hejsvej-vackerpastej!

5 kommentarer:

  1. Haha! jag fick höra på en gynundersökning att det inte alls syntes att jag då hade fött 3 barn och att mitt underliv var "snyggt" ;-)

    SvaraRadera
  2. JAg har oxå fått höra att jag inte skulle raka mig. Som om de har med det att göra... Jag har ett skönhetsfel där nere, när jag fött mitt barn så lossnade stygnen och numera har jag en liten flik. Jag får väl säga att jag har ett orginellt underliv, eller?

    SvaraRadera
  3. Det är rädslan för sådana skumma gynnisar som jag alltid begär att en undersköterska ska vara med. Känns tryggare om en manlig gynläkare är lite övervakad.

    SvaraRadera
  4. what? creepy tycker jag, vem faan var det?

    SvaraRadera
  5. haha har också fått kommentaren att jag har ett vackert underliv, fast då av en kvinna. tack känns lite konstigt att säga men vad annars? *ler*

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!