tisdag 7 september 2010

Känner så höggravid idag!

Den senaste veckan så har min mage vuxit jättemycket. Jag känner mig stor men vacker och har ett omfång kring magen som är större nu i vecka 22 än vad den var i vecka 38 med barn nummer 3. Helt otroligt!
Jag älskar verkligen att vänta barn. Jag njuter av sparkarna jag känner och känslan av att jag bär på ett liv inuti mig.

Jag pratade precis med min man i telefon och vi var båda överens över att det känns lite ofattbart att vi ska ha en till liten människa i vår familj. En liten person med egen personlighet, utseende och vilja. En minimänniska som vi ska vårda, ta hand om och älska. Det är fantastiskt, men som sagt väldigt ofattbart denna gång. Undrar varför vi känner så? Jag menar, barnet är ju noga planerat. Är det kanske för att Vilda fortfarande är så liten? Eller för att vi har redan 4 barn? Eller är det bara så ibland? Ja, inte vet jag. Men en sak vet jag med säkerhet, att detta barnet kommer bli så älskat till max, precis som med de andra barnen och vi väntar med stor längtan efter att få träffa bebisen!

Nej, nu hör jag att min man kommer hem från jobbet. Nu ska jag pussa på honom och sedan gå och lägga mig i min härliga säng och förhoppningsvis få en bra natt.

Ses imorgon!

Godnatt-väntabarnfnatt!

1 kommentar:

  1. Tycker det är en massa härlig läsning. Även om jag inte är så duktig alltid på att kommentera. Hoppas både du, familjen, barnen och graviditeten mår bra :-).

    Vill ge dig en Award för jag tycker du är värd det. Finns att hämta på min blogg. Vill du ha bilden så maila till grodan24@hotmail.com .

    Varma lyckönskningar från Eva S.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!