tisdag 28 september 2010

Igår blev det ett besök till förlossningen.

Sedan i fredags har jag känt av mina förvärkar mer och mer, trots Bricanyl (tabletter för att få livmodern att slappna av). Så det blev ett besök till förlossningen. En urmysig barnmorska tog emot mig, Eva, och hon kopplade upp mig på CTG apparaten. Efter 30 minuter kunde man tydligt se att jag hade (har) regelbundna förvärkar, eller "regelbunden aktivitet i livmodern" tror jag närmare bestämt att hon sa.
Läkaren och en studerande kollade mig men tack och lov så var tappen helt stängd fortfarande. Men jag ska nu vila ännu mer och jag får inte städa (jippie!) och inte ha sex (boring....).
Det jag idag har börjat fundera på är om all sex är uteslutet. Är det alltihopa som orgasm, utlösning och penetrering som jag inte får ha? Jag måste fråga vid nästa läkarbesök.

Skönt att veta att tappen håller sig sluten än om lite förkortad bara. Jag ska ju inte föda förrän den 10 eller 11 Januari har jag bestämt. Så lill*n får snällt gosa in sig och vänta.

2 kommentarer:

  1. Är det inte så att orgasm gör att en förlossning kan sätta igång? Har bara för mig det...

    SvaraRadera
  2. Det är orgasm (eller upphetsningen i allmänhet om du har otur) som ger sdr :(
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!