onsdag 11 november 2009

Vaccin och svinet!

Fy vad jag mår dåligt av det här vaccinet. Jag tror nog att jag hade varit en av dem som hade blivit inlagd på sjukhus om jag fått riktiga Svininfluensan.
Min teori lyder som så att de som inte får några biverkningar av vaccinet skulle nog inte blivit så jättesjuka av själva Svininfluensan, medans de som blir dåliga av vaccinet skulle nog ha blivit väldigt dåliga eller till och med dödssjuka.
Vilken tur att jag tog vaccinet!

Men nu kommer vi till en annan fråga; Om man blir dålig av vaccinet, smittar man då? Vaccinet är ju en liten mängd av svinet som man får för att bilda antikroppar mot viruset så att man därefter är resistent mot svininfluensan. Det innebär att jag har nu svininfluensan i mig och har blivit dålig och då borde jag logiskt sett kunna smitta.
Hmmm, ska ringa Svininfluensans upplysningsnummer och kolla.

Om jag eller mina barn blir sterila av detta vaccin så kommer jag bli så jäkla förbannad! Kommer stämma staten och alla som är ansvariga. Bara så att ni vet det.

Kram på er alla goa läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!