tisdag 24 november 2009

En bok ska göras!

Jag har bestämt mig för att skriva en bok. Något jag funderat på länge och nu tar jag tag i det. Boken ska handla om positiva förlossningar. Alla får vi höra hur hemskt det är att föda och hur ont det gör. Vilka sprutor som var värst och hur många stygn man fått i muttan. Hur man bajsar på sig och kräks över allt.
Därför tycker jag det är dags för en bok som bara handlar om positiva förlossningsupplevelser.

Många mammor skulle verkligen behöva höra att det är urhäftigt att föda barn och det är en kraft som är helt obeskrivlig som tar över ens kropp.
För er som läst min blogg tidigare och för er som känner mig så vet ni att jag älskar att föda barn. Jag önskar jag kunde föda ett par gånger om året trots att det är omöjligt.

Så nu söker jag alltså berättelser från alla ni mammor som sotter där hemma med en underbar och positiv förlossningsupplevelse! Maila mig din berättelse på: forlossningar@hotmail.com

Och för er som är intresserade av mig som Doula så kan ni gå in på min hemsida: www.123minsida.se/victoriadoula för att läsa om hur en Doula jobbar och hitta lite annat kul:-)

Shitpommesfrites, det här blev som värsta annonsen, hihihihi!

Hur som helst så har jag inte gjort några framsteg när det gäller dagiset. Det kommer köra på i 180 och fullständigt strunta i vad jag som mamma tycker och tänker. Jag vet inte hur jag ska göra nu, ska jag behöva se efter ett nytt dagis till min älskade son?

På söndag är det dop för lillsnuttan! Min mamma, pappa, bonuspappa, lillasyster, lillebror, mormor och bästa väninna Angelica kommer ner till mig från storstaden. Alla kommer på lördagen, förutom min bonuspappa Stefan som kommer på fredagen och ska bjuda mig på middag:-)
På lördagen måste jag komma på något gott att bjuda på, hmmmm vet inte riktigt vad bara... Hur som helst så bjuds det på vin, öl, cider, SingStar och GuitarHero! Tävling; Tjejer mot killar, kvinnor mot män, snippar mot snoppar!!! Hehehehe vad kul:-) Vi ska VINNA! Jag känner riktigt segertörsten i mig och min tävlingsanda får mig att fullständigt bubbla över. Jag och mitt tjej-kvinno-muttlag ska satsa allt och ge allt för att vinna! Vi ska knäcka snopparna!

Sedan på söndagen, på första advent så döps min underbara dotter Vilda Elisabeth Victoria och hon ska ha på sig en gammal vacker dopklänning som min mamma, mina mostrar, jag och min lillasyster också döpts i. *Längtar*

Nu ska jag gå och lägga mig.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Roligt att du skall skriva en bok. Det har jag också alltid drömt om. Skall bli spännande att läsa i bloggen om hur det går för dig.

    Vill du hjälpa mig att få ändan ur soffan och komma ut och röra på dököttet? Läs mer om min utmaning på gladdagboken.se. Kanske gör det att även du känner dig lite nöjdare när veckan är slut. Hoppas du antar min utmaning.

    /Lilla a (gladdagboken.se)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!