tisdag 17 november 2009

Besatt!!!

Jag tror jag haft skrivkramp sista tiden. Jag vet inte varför men när jag ska sätta mig ner för att skriva så kommer jag inte på något bra att skriva om trots att jag flera gånger om dagen tänker "...Åh, det här ska jag skriva om min Blogg..."

Men nu idag så fick jag skrivlusten tillbaka! Idag så ska det handla om sjuka barn och min besatthet av gravisitetstester, något som jag hållt lite hemligt i två månader.

Igår så började min dotter Saga, 9år, att klaga på huvudvärk. Eftersom hon har barnmigrän så gav jag henne en alvedon och sa till henne att ligga ner och ta det lugnt. Men det blev bara värre och värre. Vid middagsbordet började hon bli ruskigt blek och hon sa att hon kände sig yr och började även få ont i magen. Jag kände på hennes panna och hon kändes kall. Tog tempen på henne som visade 35,8 grader. Lite för låg temp...
Efter 10 minuter så började hon må riktigt illa och huvudvärken eskalerade. Hon gick in på toan och kräktes.
Sedan så tog jag med Saga till hennes rum och bäddade ner henne. Hon somnade nästan direkt.

När Anton skulle gå och lägga sig så klagade han på ont i öronen. Men gick och la sig och somnade utan problem.

Imorse vaknade jag kl. 07.18 och studsade upp för att väcka Anton. Saga klev upp och mådde bra. Jag blev då säker på att det "bara" var migrän hon drabbats av igår. Men Anton hade fortfarande ont i öronen. Så idag så är Anton hemma, men Saga gick till skolan. Jag som trodde tvärtom.
Men ska jag vara helt ärlig så tror jag inte Anton har så ont som han sa imorse...

För att totalt byta ämne så ska jag nu erkänna en ny besatthet jag har fått. Jag har blivit tokig att kissa på stickor. Inte trästickor utan graviditetsstickor. Vad är det som händer?
Allt började med att jag hittade ett icke-ner-kissat (=oanvänt) graviditetstest när Vilda var 3 veckor gammal. Jag beslutade mig för att kissa på det för att se vad som hände. Tro det eller ej, men det visade positivt!!! Svagt, men visst var det positivt! Jag höll på att skita på mig fullständigt! Mina tankar snurrade omkring och jag hörde nyckeln i dörren, min man var på väg in. Vad skulle jag säga? Hur skulle vi göra nu? Jag hade ju precis fött barn, kan det vara möjligt att bli gravid så snart efter? Var det hormoner kvar i kroppen efter förlossningen?

Måååååånga frågor...

Visade mannen testet och han blev alldeles blek i ansiktet. Sedan började han nervöst skratta och sa att jag skämtade med honom, men ganska snart isåg han att jag inte gjorde det.

Vi väntade till dagen efter och jag ringde till MVC, de sa att jag absolut inte kunde ha några graviditetshormoner kvar och jag skulle köpa ett nytt test om 2 veckor och testa igen.

Det var då jag bestämde mig för att gå in på testlagret.se och beställa 20-pack med tester till specialpriset 89,90 kr! Skitbilligt tänkte jag och så har jag några hemma ifall jag skulle behöva testa någon mer gång eller om man har någon kär väninna som snabbt behöver veta.

Sedan dess så har jag fått nojja på att testa mig 1-2 gånger i veckan. Alla test har såklart visat sig negativa och jag är INTE gravid. Men änså så sitter jag där varje gång och tycker det är skitspännande!
Allvarligt, hur psyko får man vara? Det är det här som är spänningen i mitt liv, inget annat. Hur knäppt är inte det? Har jag verkligen inget annat kul att hitta på än att kissa på stickor?

Hahaha! Man är ju ganska lättroad;-)

Jaja, vi planerar inget barn alls (för tillfället, jag kommer aldrig sluta att hoppas) bara så att ni vet det. Jag fortsätter ändå att kissa på stickor trots att vi skyddar oss, just för att jag har blivit besatt.
Jag ser det framför mig hur jag sitter som 60-åring på toan och kissar på stickor fortfarande fast jag vet att det är en omöjlihet att det visar + !

När jag tänker efter så är det nog ganska synd om mig. Om jag nu ska analysera mitt beteende så är det nog så att jag har svårt att släppa taget om att jag nog inte kommer få uppleva att planera barn igen. Leva i spänningen med att vänta på mensen som man inte vill ska komma och att kissa på en sticka för att sedan invänta nervöst på ett +


Hej svej, kissa-på-sticka-pastej!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!