fredag 2 december 2011

Fortfarande sjuk.

Jag är fortfarande sjuk, jättesjuk. Var hos doktorn igår och det visade sig halsfluss. Jag fick penicillin. De tog blodtryck som visade 103/60 och ett hb-värde på 102... Inte undra på att man känner sig slö och svimfärdig! Huvudvärken är enorm, febern är hög och halsen gör så ont att jag inte vad jag ska ta mig till!

Igår blev jag lite orolig när jag hade tagit Ipren och efter 3 timmar så var tempen på 39,8 grader och jag bara skakade och frös, trots kläder, halsduk, kofta, fleecefilt och täcke på mig. Ringde till 1177 (sjukvårdsupplysningen) och de sa att det lät som om jag hade fått både influensan och halsfluss. Jag har knappt fått i mig något att äta på 3 dagar och allt gungar när jag går upp ur sängen. Men nu har jag både Ipren och Alvedon hemma så det funkar okej, i alla fall på kvällen och natten. Men på dagen blir jag verkligen jättedålig.

Mannen är på julbord med jobbet och barnen sover. Jag tittar på Idol och känner att jag måste sova snart men jag vill så gärna se vilka två som kommer till finalen nästa fredag! Vilka hoppas ni på? Jag hoppas på att Amanda Fondell ska vinna, så jag tror att hon och Robin går vidare till final.

Åh, nu börjar det! See you later ;)

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!