måndag 26 december 2011

God fortsättning på er allihopa!

Julen har susat förbi. Barnen är nöjda med sina julklappar och jag är helt slut i kroppen, men nöjd. Jultomten var ju här och det tyckte barnen var väldigt spännande. Vilda var rädd men nyfiken och Vidar undrade vad det var för konstig gubbe som kom in via altanen med en himla massa paket. Hahaha, så sött att se barnens miner och blickar!

Något väldigt uppskattat som "tomten" köpte till oss alla i familjen i julklapp var Wii. Något som inte bara jag känt under en längre tid verkligen hade varit bra för oss. Roliga spel och massa träning på en kul sätt! Nu ska det bara inhandlas balanceboard och fitnessskiva och SuperMario! Som jag har längtat efter SuperMario! Det var ju det man spelade när Nintendo först kom ut, så kul!

Men vad jag saknar att fira jul med min familj. Har inte gjort det sedan år 2004... Får helt enkelt styra upp det nästa år!

Som jag berättat tidigare så har ju Babyproffsenbutiken som jag jobbade i stängt ner, hastigt. Jag vet inte vad jag ska göra nu med jobbfronten. Det är så svårt att hitta jobb i Ystad. Det finns inte mycket att söka och då blir det att söka sigg till större städer och pendla, vilken inte lockar mig så mycket... Därför har mina tankar gått till att flytta till Stockholm. Där finns mycket fler jobbmöjliheter, både för mig och min man. Vi kommer närmare min familj och det skulle vara så underbart!
Men jag vet inte... VI har det ju så bra här i Ystad. Barnen trivs och har bra skolor och dagis. Jag har fått så många fina vänner här som jag har så svårt att tänka mig att flytta ifrån. Min mans familj bor här också... Men det känns som om så mycket skulle bli lättare i Stockholm. Hur skulle ni gjort?

Idag vill jag på en tur till Malmö och IKEA. Galen kanske, men det är ju så kul på IKEA! :)

Vad ska ni hitta på idag alla kära läsare? Och vad har ni för planer på nyår?

Kram och god fortsättning på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!