lördag 31 december 2011

Sista dagen på detta året.

Japp, gott folk, nu är det självaste byårsafton och sista dagen på året. År 2011 har gått extremt fort men ändå känns det som om det var mycket längre sedan som jag låg höggravid i vår soffa med gipsat ben. Som jag faktiskt gjorde nu för ett år sedan. Jag tänker fortfarande på allt som hände då för ett år sedan och vilken pers jag gick igenom. Tittar på min lille son, Vidar, som nästa vecka fyller 1 år, springer omkring här hemma och är helt underbar!

Ikväll ska vi hem till Maria (som var med på förlossningen och är gudmor till Vidar, och även en av de bästa vänninorna man kan få!) och hennes man Kalle och deras 2 fina barn. Vi ska äta 3-rätters och mysa! Längtar så mycket!

Jag har kommit in i period i mitt liv då jag känner mig förvirrad och villrådig. Vet inte vad jag ska göra med mitt liv. Jag har ju 5 underbara barn, men saknar mitt sjätte barn så otroligt mycket som jag förlorade. Idag skulle jag varit i vecka 24+1 och njutit av sprakar och mys med rund mage. Som jag skrivit tidigare så har jag inte kvar mitt jobb då de stängt ner hela butiken och jag vet itne om det är Ystad som jag vill bo i längre. Att flytta så långt är ju väldigt krävande och känns riskfyllt då barnen trivs så bra här och tänk om de inte skulle göra det om man skulle flytta. Jag är 31 år och borde bara njuta och allt skulle vara sådär tryggt och stabilt. Men det är det inte. Känner mig rädd inför nästa år och vad som kommer hända. Värsta senariot är ju att jag inte får något nytt jobb och att vi blir tvugna att sälja huset. Men det ska i för sig mycket till innan vi gör det.
Nej, nu ska jag inte prata tråkigheter! Det är ju nyårsafton! Men något nyårslöfte måste jag ju ha... :)

NYÅRSLÖFTEN:

1) Jag ska fixa min dator så jag kan ladda upp bilder
2) Jag SKA få ett jobb
3) Jag ska börja träna
4) Jag ska försöka bli mer harmonisk med mig själv och hitta tillbaka till mig själv
5) Jag ska bli bättre på att skriva inlägg här på bloggen och även ladda upp bilder

Vad har ni för nyårslöften?

Jag avslutar detta inlägg med att önska er alla ett GOTT NYTT ÅR!

Miljoner med kramisar till er alla,
Victoria

2 kommentarer:

  1. Jag ska försöka att ta mig själv i kragen och komma igång med dagliga promenader. Har ju svårt att röra på mig p.g.a min MS. Men jag ska försöka.
    Jag avslutar detta år med en rungande förkylning med Feber.
    Jag önskar Dig och Din Familj ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År.
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Jag kör det gamla vanliga, jag ska ta tag i vikten men den här gången ska det gå. Började bra innan jag plussade med trean och nu när han äntligen hittat ut ska jag börja igen, sen blir det ju bröllop i slutet av sommarn och då vill jag inte se ut som en badboll.

    Skickar massa kramar med och hoppas allt löser sig så du slipper fndera på allt det jobbiga

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!