fredag 24 februari 2012

PRINSESSA!

Som alla vet så har ju Kronprinsessan Victoria fött en liten miniprinsessa igår morse. Det har man ju inte kunnat undgå. Igår när jag såg prins Daniel då han hade sitt tal på Karolinska Sjukhuset, där jag (by the way) också är född, och meddelade att en prinsessa på 52 cm lång och 3280 gram tung är född, så började jag gråta. Tårarna bara rann ner för mina kinder! Jag blev så rörd! Allt han sa var så bra och man verkligen såg verkligen vad lycklig och stolt han var.
Jag är så glad för deras skull och att allt gått så bra.

Men jag vill också påpeka att jag blir rörd när vem som helst får barn, bara tanken på att föda barn och att ett nytt barn är fött får mig alldeles lycklig i kroppen!

Sedan undrar jag ju en massa om Kronprinsessans förlossning, jag vill veta detaljer! När började värkarna? Hur länge var de hemma innan de åkte in? Hur mycket var hon öppen när hon kom in? Hur länge fick hon krysta? Ja, ni vet alla sådana frågor som man nästan alltid får svar på från alla andra nyförlösta kvinnor. Jag menar, kronprinsessan Victoria måste ju också ha ett behov att prata om sin förlossning. Och det har hon säkert och pratar säkert om det, men med de personer hon kan lita på och vända sig till. Vilket jag respekterar, men visst hade man velat veta... ;)

Jag hoppas att jag också kommer få möjlighet att föda en egen liten prins eller prinsessa till inom sin framtid. För det är ju helt underbart!

Puss å kram!
/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!