söndag 12 februari 2012

Bajsbil, bajs i bil och bilprovning!

Vår "bajsbil" (som jag känner ibland att den är) ska vi sälja. Den är en 6-sitsig bil och har funkat okej, men vi får inte plats alla i den. Förvisso har vi inte alltid känt behovet av en större bil eftersom Saga och/eller Anton många gånger har annat för sig när vi ska iväg på kortare ärenden. Men när vi väl har behov för det så blir det ju VÄLDIGT krångligt.
Så vi har under en längre period letat efter den ultimata bilen för oss. Eftersom jag är gift med en designer och bilgalen man så blir detta letande väldigt svårt...

Idag var vi i alla fall och tittade på en bil och mannen provkörde den också. Jag och ungarna konstaterade att bagaget var för litet rätt snabbt och satte oss i "fikahörnan" för att ta oss en var sin koppchoklad som de bjöd på och tittade på Nikelodeon. Självklart så bajsade Vidar under tiden vi väntade och närjag skulle byta på honom så stängde de så jag sa snabbt till mannen att jag kunde byta bajsblöja på Vidar i bilen istället.

Ut med kidsen och in bilen med dem. Lägga ner Vidar i framsätet för att byta blöjan. Men hade jag vetat hur blöjan var så skulle jag helt klart försökt byta inne istället. Det var löst bajs och i MÄNGDER! Ungarna börja gorma att "Fy vad det stinker!!!" och Saga fick kvälningar. Arvid som är extremt åksjuk var grön i ansiktet och Saga höll för näsan så hårt att jag trodde tippen skulle ramla av.

Efter mycket torkande och "Herregud-ord" från min sida hade jag lyckats få bort bajset UTAN att kladda ner bilen. Stolt som jag var över det så insåg jag att de inte hade någon papperskorg utanför eller i närheten där jag kunde slänga blöjan. Så det blev att åka med en ap-äcklig bajsblöja i handen tills vi hittade en sopkorg att stanna vid och slänga den. Och jag tror nog att stanken i bilen har etsat sig fast fullständigt!

Så bilen stinker med andra ord! Hahahahaha! Någon som är intresserad av att köpa dem? ;-)

KRAMIS,
Victoria

3 kommentarer:

  1. Hihih! Vilken härlig tripp det blev ;) Mes skitdoft och allt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du ska börja plugga! Jag vill oxå det men är orolig för ekonomin och om jag ska plugga på distans, hur man ska kunna ta sig tiden med barn o allt? Jag har ändå "bara" 3 barn. Berätta gärna hur du tänker och peppa mig!! :)

    SvaraRadera
  3. Hehe najs! Har fått köra med äcklig bajsblöja. Ingen höjdare... Men lyckades också låta bli att kladda ner bilen i alla fall ;)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!