onsdag 22 februari 2012

Nytt i hemmet, ny barnvagn, nya kläder & nya idéer!

Nytt, nytt och ännu mera nytt! Ut med det gamla och in med NYTT! Härligt och det känns liksom lite vårigt. Jag har sålt en barnvagn och ska nu ge mig ut för att köpa en ny barnvagn. Denna gången så blir det en Mountain Buggy Duet! Har varit ruskigt sugen på den sedan jag hörde om den för första gången.
Dessutom har vi tapetserat om i vardagsrummet och i tvättstugan, så fint, vågat och läckert!
Som en plus i kanten så fick jag en guldbonus på 600 kr från H&M förra veckan vilket innebar en lite shoppingtur på stan. Dock så spenderade jag inte allt utan köpte mig en knallrosa kavaj/jacka och ett svart linne, plus lite strumpor till kidsen.

Har jag berättat att vi fyndade en cykelvagn för ett tag sedan? Vi har länge letat efter en som är rymlig, säker och helt rostfri. Vi har hittat en på en sida men den kostade närmare 4000 kr... Men så hoppade jag in på sidan igen och då sålde de ut fjolårets modeller för bara 1495 kr oavsett tidigare pris! Då slog jag till på den vi tittat på innan och köpte till handtag, framhjul och vimpel. Så vi kan använda den som vagn också. Inte för att det är snyggt att köra en sådan men väldigt praktiskt om man ska cykla iväg hela familjen och behöver gå en runda för att handla eller om man drar ner till stranden. Vi betalade för allt, inkl frakt, bara 2200 kr!!! :) Leveransen kom dagen efter! Sådant gillar jag!

Sedan har jag fler storartade planer på gång! Känns skitbra!

Nej, nu ska jag städa huset och slänga i lite tvätt. Är hemma med en liten sjuk Vilda så då får man passa på när de andra är på dagis!

Hejsvej-nyttpastej!
/Victoria

2 kommentarer:

  1. Hej alltid skoj med lite nytt som piggar upp speciellt nu när det blir ljusare tider =)
    Ångrade du dig med teutonian (Be You´n)? Är i vagn köpar tider själv och blev nyfiken om det var något som inte var bra med den eftersom du köpt en annan vagn? Har fortfarande inte bestämt mig för märke ännu..svårt det där.. Mvh Katti

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du ska köpa en Due! Jag har (än så länge) inte sett/hört/läst om många med denna vagn. Fick hem min i fredags och är riktigt nöjd än så länge. Beställde dessutom från England och sparade några slantar trots frakt. ( http://www.pramworld.co.uk/) :D

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!