torsdag 19 augusti 2010

Bebis i vecka 20!

Japp, nu är halva tiden snart förbi och jag tycker denna graviditet går ruskigt fort. Jag vill ju vara gravid länge... Moderkakan ligger i framvägg denna gång och det har den aldrig gjort tidigare, så jag känner inte bebisen lika tydligt som jag gjort med de andra barnen. Ingen annan i familjen har lyckats känna något.

Jag har gått upp totalt 4,5 kilo och är glad att det inte är mer. Tuttarna ömmar mer än vad de gjort senaset graviditeterna och tidiga sammandragningar, foglossning och ischias gör sig påminda varje dag. Imorgon ska jag till läkaren på MVC. Lakrits, ost, avokado och choklad är jag väldigt sugen på.
Humörsvängningar som som gör mig till en galen bitch på väg till nervsammanbrott kommer och går som en jobbig bacill i röven och så har jag dessutom hittat 2 nya gråa hårstrån!!!
Men jag ÄLSKAR ändå att vara gravid, jag njuter till fullo och inser mer och mer att jag skulle vilja föda barn livet ut, sådär någon gång om året, om det vore en möjlighet ;-)

Eftersom detta är första gången som jag är höggravid höst och vintertid tänkte jag att jag skulle unna mig en riktigt snygg stil. Jag ska skina som en solstråle i höstens/vinterns mörker och sprida glädje till alla!

Visste ni att jag blir översexuell när jag är gravid? Jag går runt med värsta tankarna typ hela tiden och ibland kan jag knappt åka bil eller buss utan att bli lite smått besvärad av vibrationerna..hihihi!

Åh, kom på att jag behöver tips till en snygg glittrig och sexig/söt klänning till en 40-års fest jag och min man ska på i September, den ska ju passa mig med min mage. Någon som har någon idé??? Eller ska man försöka ge sig på att sy en själv?

Hejsvej-gravidpastej

3 kommentarer:

  1. Vilken fin header du har ;-) Så otroligt söt.
    Grattis! Halva tiden kvar verkar det som. Barn är det finaste som finns!

    Du har en trevlig blogg. Kommer alla ggr att återvända hit. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket! Blir så glad när jag får kommentarer :)

    ha en underbar kväll du också!

    SvaraRadera
  3. hej
    gillar din trevliga blog...och föresten du har underbart fina klänningar till fest.på nelly.com.mvh

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!