lördag 29 januari 2011

GIPSFRI!

Nu är jag gipsfri och det känns skönt Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg mitt ben. Helt smalt, extremt torrt och långa hårstrån! Fy farao så det såg ut. Undrar om jag ska lägga upp en bild, men är rädd för att ni på allvar kommer må illa. Jag överdriver inte när jag säger att jag satt i 30 minter i duschen och skrapade bort torkad hud på foten och smalbenet! Och hårstråna var så långa att det blivit vågiga (?!)Hahaha, vilken syn.

Nu belastar jag benet och går försiktigt fram , men foten och runt hela vristen är det extremt svullet. Jag har som ett stort blåmärke på insidan av fotknölen. Jag har börjat göra övningar med foten, men det känns väldigt stelt och det är frustrerande att inte kunna röra foten normalt, men det kommer väl så småning om.

Vidar blev igår 3 veckor och han är helt underbar, jag njuter av varje sekund! Däremot så har han blivit jätteförkyld och fått en jobbig hosta som rosslar i hela bröstkorgen. Ska till doktorn imorgon med honom.

Jag hoppas ni har det bra där ute, kära läsare! Ha nu en underbar lördagskväll :)

KRAMIS!

6 kommentarer:

  1. Kan förstå hur benet såg ut, min älsta dotter vcar gipsad 8 veckor i höstas, ingen vacker syn och inte skönt heller enligt henne, kliade enormt på den torra huden. Hon var väldigt svullen de första veckorna men sedan försvann svulnaden mer och mer!

    SvaraRadera
  2. När svullnaden gick ner, upplevde hon då att hon blir rörligare?

    SvaraRadera
  3. ...att hon blev rörligare? Ska det ju stå ;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Usch tre veckkor och förkyld, stackars gosse. Hoppas han blir bättre snart!

    SvaraRadera
  5. Det är inte roligt när små bebisar blir förkylda.
    Mitt lilla Barnbarn drygt ett År fick krupphosta natten till igår. Var bara för Morfar att sätta sig i bilen och hämta dem in till sjukhuset. Barnets pappa var tungen att vara hemma med de andra barnen. Men i går var det full fart på lilltjejen igen. Hoppas lilla Vidar är frisk snart igen.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  6. Man blir rörligare, tro mig. Men det tar lite tid, tyvärr. Jag börjar bli lite bättre nu men är fortfarande stel och svullen. Men jag knatar i alla fall runt utan kryckorna och det gjorde jag redan efter några dagar.
    Bilder på benet vill vi se! ;)
    Krya på dig

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!