onsdag 28 oktober 2009

Tankar om skillnaden mellan kvinnor och män.

Ha! I Sverige pratar vi mycket om jämställdhet. Men varför att det så j*vla viktigt att allt ska vara lika? Kan vi inte bara inse att kvinnor och män är helt olika arter. Det är inbyggt i oss att vara olika och då undrar jag varför vi ska försöka få oss att vara så otroligt lika?

Jag menar, män har snoppar, kvinnor har snippor. Män har ett helt annat tankesätt än vad kvinnor har, för de tänker inte så mycket över huvudtaget och om de gör det så är det antingen tuttar, sex, pengar eller teknikprylar som cirkulerar i deras hjärnor.

Vad lätt det hade varit om män bara kunde tänka lite mer på kvinnans sätt. Vad livet och världen skulle se anorlunda ut då.

Som ett exempel vi ofta har här hemma; När vi ska iväg någonstans så ska jag fixa mig själv och barnen. Jag ska även se till att barnen har bra och rätt kläder på sig, att blöjor, våtservetter, extrakläder, bärsele, nappar m.m. är packat. Jag måste fixa så att barnen får ytterkläder, skor, mössa, halsduk och vantar på sig.
När jag fixat allt det så inser jag att mannen inte ens har kunnat fälla ihop vagnen och ställt den i bilen! Då står han och klyddar med något annat som typ datorn, sitt hår eller så står han bara där i hallen som ett fån, helt handlingsförlamad.


Vi kvinnor, vi bara gör. Sen att vi inte har den senaste stereon eller tv:n det skiter vi i. Det är det som är skillnaden på män och kvinnor. Hade det stått en annan kvinna i hallen så vet jag att jag hade fått hjälp utan att behöva påminna om det.

Så jag har nu kommit fram till det att det är ingen idé att förvänta sig att män ska förstå vad som ska göras eller hur jag som kvinna tänker. Så det så!

Hej svej!

.

1 kommentar:

  1. Det är så sant... livet vore ibland enklare utan dem (låter bittert, men sååå sant)!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!