lördag 10 oktober 2009

Körkort!

Här sitter jag hemma med halsont, UTAN SOFFOR!!! Jag fick nämligen för mig i söndags att lägga ut soffgruppen till salu på Blocket. Jag hade tänkt att åka direkt till IKEA och köpa nytt men då var det slut och inkommer den 21 Oktober! Så nu blir det att sitta på kuddar eller hårda köksstolar.

Idag så är vädret si så där och jag skulle vilja komma ner på stan. Har varit hemma igår och nu vill jag ut på promenad. Stora dottern ska på kalas och sedan övernatta hos sin bästis och mannen ska ikväll på herrmiddag. Så ikväll blir det bara jag, Anton, Arvid och Vilda hemma. Hmmm, vad ska jag laga för mat? McDonalds kanske... Då blir pojkarna glada. Eller orkar jag gå dit? Vart är mitt körkort när jag behöver ett???

Jag borde verkligen ta mig i kragen och skaffa körkort. Men det känns bättre om jag har möjlighet att övningsköra lite. Ingen vågar göra det med mig. Egentligen vill jag ha en mopedbil, en rosa, men en sådan är svindyr så då kan jag lika gärna lägga pengarna på ett körkort. Men det hade varit lättare! För visso får jag bara plats med en passagerare och jag har ju 4 barn... Ni kan ju räkna ut själva att det kan bli ett problem.

Nu sitter min dotter och vill att jag ska fixa henne i håret inför kalaset, så nu måste jag sluta skriva.

Hej svej, körkortspastej!

1 kommentar:

  1. ohh va skönt fler som inte har körkort! men vi har i alla fal1 4 barn : ) kram Anette

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!