fredag 7 oktober 2011

Så var denna dagen över

Imorse kl.08.00 infann jag mig på avdelning 3 för att få tabletter som skulle få allt att komma ut.

Kl.08.15 var tabletterna instoppade och jag skulle ligga ner i 30 minuter. Sedan gissade de på att det antagligen skulle var "över" efter ca 3 timmar.

Eftersom jag är mångföderska och det inte var länge sedan jag födde barn sist så trodde nog vi alla att det skulle bli ett snabbt förlopp.

Vid kl.10.15 så kom första blodklumpen. Och sedan forsatte det. Men de kunde inte hitta något foster i något. Vid kl.11.45 fick jag tabletter att svälja så det skulle komma igång lite mer. Jag blödde mer och fick mer blodklumpar. Jag hann inte mer än lägga mig ner i sängen förrens jag var tvungen att springa upp för jag kände hur det rann ur mig. Jag bokstavligt talat gjorde slut på nästan 2 paket engångstrosor, ni vet sådana där sexiga nättrosor.


När klockan blivit 13.30 så sa de att de ville att en gynekolog skulle göra ultraljud på mig för att kolla allt. Vilket skedde och det visade då sig att det var en hel del kvar i mig och det beslutades att jag skulle iväg för en skrapning.

Detta var jag inte alls beredd på och blev genast lite rädd.

Fick hoppa in duschen och sätta på mig patientkläder och åka till operationen. Väl där så gick allt bra men jag var fruktansvärt rädd för att bli sövd.


Men nu är allt ur mig och jag sitter hemma. Totalt 12 timmar, prick, var jag på sjukhuset. Lite trött och "groggy" och helt slut i kroppen.


Jag måste säga att jag fått extremt bra bemötande och omhändertagande från personalen, alla har varit så gulliga och snälla mot mig. Så proffsiga, allihopa!


Sista bilden på mig och magen...




Snygga knästrumpor!



Nu är det "över"... ska bara sätta på mig kläder och åka hem.


KRAMIS!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!