tisdag 3 januari 2012

En stormig dag

Åkte ner till stan med 4 av 5 barn. Saga skulle klippa sig och jag bestämde med en väninna att vi skulle ses på bussen ner till stan för att, under tiden som Saga klipper sig, rasta av de andra barnen i parken som ligger i närheten av frisören. Min väninna som själv har tre barn på 6 år, 3 år och 10 månader följde med till frisören och när jag skulle betala frisören innan klippningen (så Saga kunde gå där ifrån och sedan möta upp oss på Max efteråt) så insåg jag att jag hade glömt min plånbok hemma! Shit vad man känner sig naken utan sin plånbok!

När vi kom ut från frisören så började det blåsa till stormvindar och regna. Min väninna tog sina barn och Arvid till BVC istället för till parken och jag tog bussen hemåt och ringde Anton som var hemma och sa till honom att klä på sig och ta min plånbok och gå till busshållplatsen. Fick lov att locka med ett härligt Max-besök.

Allt gick bra och när kom tillbaka till frisören så var de inte riktigt klara än. In kommer en kvinna som var jättetrevlig och vi alla ( Saga, frisören, kvinnan och jag) snackade och hade det supertrevligt under tiden som Saga blev klar. Visade sig att kvinnan jobbade som medium och hon sa till mig att jag skulle får ett barn till i Mars 2013, intressant, intressant...

Väl därifrån så blev ovädret värre och värre och vi hämtade upp min väninna och alla barnen från BVC och tog oss till Max. Väl där så var det ett himla stoj och stim innan vi fått ordning på mat, sittplatser, jackor som skulle av och fylla på dricka i muggarna. Nu är det ju så att när man går på Max med 8 barn så låter det en hel del och så är det bara. Kan bli irriterad på folk som flyttar på sig längre bort och himlar med ögonen. Fan, barn är barn och det är inte så att de att som huliganer, utan barn som snackar, skrattar och tjafsar lite ibland, ja ni vet hur det är. Men jag och min väninna bara skrattar åt det, ingen idé att lägga massa energi på det!

Sedan var det snabbt iväg till busshållplatsen igen och hemåt, ingen shopping idag med andra ord! Duktig Victoria ;)

Nu sitter jag här med världens ryggont och har precis tagit två Panodil. Känns som om ryggen ska gå av. Blir att vila en stund för att sedan fixa tvätt!

Kram,
Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!