Jag är så arg, upprörd och förbannad på SJ! Jag är så sur att jag snart åker upp till dem och ger dem på käften eller något!!!
Jag ska förklara varför jag är så arg. Jo, jag skulle in på SJs hemsida för att beställa biljetter till mina barn och min pappa. Det är tre olika turer, Malmö-Stockholm för alla tre, Stockholm-Malmö för alla tre och Malmö-Stockholm för min pappa.
Jag hittar okej priser och knappar in allt för att göra beställningen, ni vet; datum, tid, önskad sittplats, namn, telefonnummer, mail, personnummer m.m.
Jag går vidare för betalning och så står det "Var god vänta". Jag väntar och väntar och väntar. Till slut kommer det upp "FELMEDDELANDE! Klicka på länken nedan" Jag klickar på länken nedan och då hamnar jag på startsidan igen och får göra om allt. Detta gör jag ca. 20 gånger utan att överdriva. Men ändå kommer det där förbaskade "FELMEDDELANDE" hela tiden.
Till slut efter 1 timma, så beslutar jag mig för att ringa kundservice och be dem om hjälp. Efter 30 minuter i kö så kommer jag fram till en kvinna. Jag berättar problemet och hon svara att hon inte kan hjälpa mig mer än att göra bokningen över telefonen med henne istället men då kostar det extra!
Jagfrågar hur mycket extra och hon kollade lite snabbt och det var en skillnad på närmare 500kr skillnad.
Jag frågade henne om hon tyckte att det lät vettigt att jag skulle betala nästan 500 kr mer för att SJ har fel på sin sida. Hon sa bara att så var reglerna. Jag som inte ger mig i första taget proppsade på att jag skulle få de priserna som var på nätet och inte en krona mer.
Hon kopplade mig då till Supporten.
Jag får sitta ytterligare i 10 minuter i kö och kommer fram till en annan kvinna. Hon meddelar mig att de har problem med sin sida sedan i lördags men att det inte är åtgärdat än. De vet inte när det blir klart.
Okej, svarar jag och säger att jag måste ju kunna boka dessa biljetter ändå. Hon svarar ja, men att då får jag betala extra.
Jag blir så förbannad! Varför ska jag betala extra för något som de har fel på? Idioter!
Jag ber att få prata med en ansvarig eller en chef och hon säger att det inte finns någon på plats. Jag ber då efter ett nummer så jag kan ringa och prata med någon högre chef eller ansvarig. Hon ber att vänta och musik kommer i mitt öra.
Hon kommer tillbaka efter någon minut och meddelar att helt plötsligt så fanns ansvarig på plats (nej, nej, de ljuger inte alls...) Jag fick prata med henne, Annika hette hon.
Hon säger precis samma sak och att jag får helt enkelt betala extra på de biljetterna eller vänta och hoppas på att priset inte går upp så mycket tills de åtgärdat problemet. Sedan får jag skicka in en reklamation på det till SJ och vänta om jag får något tillbaka.
KÄRRING!!! Alltså var är servicen??? Jag kom ingenstans med någon av de jag pratade med och jag är så ARG!
Dessutom så gick jag in nu igen för att kolla om det funkar, men icke sa nicke. Och har biljettpriserna gått upp med flera hundra bara över dagen....surt så in i bomben!
Ja, ja nu ska jag fixa annat och försöka igen.
Hejsvej-hatarsjpastej!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
HaHaHaHa, jag tror jag dör. Du är så lik mig i beteende. Om mina vänner läste detta så skulle dom tro det var jag som skrivit. Fast jag vågar inte riktigt uttrycka mig offentligt. Lite läskigt faktiskt. Kanske därför jag trivs i din blogg. Jag läser ganska många bloggar, men inte lika ofta som denna.
SvaraRaderaHoppas resten av dagen blir bättre än den varit ;)
WcuturObel_ze Dana Head https://wakelet.com/wake/EJBaXlU4yJ_K8QKMlxSOh
SvaraRaderatawarmidisch