fredag 7 december 2012

Vecka 36+3 och 24 dagar kvar till BF!

Här kommer lite uppdatering! :)

Magen växer å växer och jag känner mig väldigt höggravid nu. Bebis är helt fixerad och väl inställd pch redo inför förlossning. Igår packade jag äntligen BB-väskan och idag ska vi fortsätta med fixa babyrummet. Ska även till BM idag på MVC-kontroll vilket ska bli lika mysigt som vanligt hoppas jag.
Broddar har jag såklart införskaffat mig och jag är fullständigt livrädd för att halka och bryta något.

Var hos fotograf Marit Lasson och fotade mig och magen, så kul att ha tycker jag!






Har en hel del at fixa innan bebis föds... Jag har skrivit förlossningsplanen och infobrev till den som sitter barnvakt åt de andra barnen, men det är ju bra om de skrivs ut också ;) Vår skrivare funkar tydligen inte så jag måste lösa det på något sätt. Jag måste fila fötterna och måla tånaglarna. Gipsa magen för att spara som minne måsta jag också göra, men jag vill ju vänta in i det sista fast inte missa att göra det så det får väl bli nu tll helgen vi gör det för mina förvärkar känns vääääldigt mycket och det känns som som det skulle kunna starta när som helst nu.
Sedan har jag sådana lite mer onödiga grejer jag vill ha fixat inna förlossning. Typ som rensa badrumsskåpen, göra rent kylen, frosta av frysen, sälja alla hundraelva klädespaket med barnkläder som jag rensat ut m.m. Märks att man är höggravid och ska boa in sig och vill få allt klart ;) Hihihihi!
Känner mig inte riktigt redo att föda än... Kan inte fatta att jag snart igen ska gå igenom bland det häftigaste som finns; Att föda fram ett barn!
Jag älskar ju min gravidmage och har svårt att förstå att snart är denna resan över men jag njuter varje dagm, varje timme och varje minut.

Okej, det var länge sedan som jag slrev om BARNVAGNAR :)
Denna bebis kommer åka mysigt och skönt i tre olika vagnar (minst), här är vagnarna som vi har nu:
Bugaboo Donkey
Bugaboo Gecko
Bugaboo Bee
Babytravel City Mini Dubbel
Urban Jungle single
Roller Bug

och dessa vagnar är bebisförberedda:
Bugaboo Donkey
Bugaboo Gecko
Urban Jungle single

Jag vill väldigt gärna inhandla en Joolz, en Hesba, en Duet och en retroliggvagn. Men har ju redan uppnått maxgränsen på antal vagnar som jag får lov att ha hemma och jag har svårt att slita mig från de vagnar jag har. I-landsproblem, I know.... ;)

Jag ska försöka uppdatera snart igen.

Mängder med kramar till er alla kära läsare! 

3 kommentarer:

  1. OOHH här har jag inte varit på länge märker jag..
    Stort grattis till kommande bebis..:-D

    mvh camilla

    SvaraRadera
  2. Lycka till Victoria.
    Spännande att få veta om det blir tjej eller kille.
    Kram till dig
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Vad fort tiden går! Jag får vänta ända till maj<3 Jag funderar på att köra ner till Margit Larson.. Befinner hon sig i Malmö?
    Vi bor ju utanför Höganäs så det är en bit att köra haha men kan ju vara värt det!
    När jag var gravid med Valter åkte vi ner till Malmö till en fotograf som heter Caroline Jacobsen!

    Var försiktig när du är ute i halkan<3 kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!