torsdag 13 december 2012

Självklart lite kräksjuka och feber så här i vecka 38

Iförrgår kväll 121211 så började jag ana början på värkar. Dessa höll i sig och jag kände att nu är det nog kanske något på gång. Jag och Tobbe började prata om vi ev skulle förvarna någon barnvakt och betämde oss först för att jag skulle ta ett avslappnande bad med levande ljus för att se om de avtog eller inte. Jag ringde in till förlossningen innan bara för att kolla så att det fanns plats och för att beklaga mig lite över att denna gången kanske jag inte komer vara så cool och tuff.

I badet fortsatte de anande värkarna och väl ur badet så bestämde jag mig för att först natta Vilda och sedan se vad som händer. Bara det att när jag ligger och nattar henne så börjar jag få ont i magen, alltså mat-magen. De värkarna som fanns började då också avta och jag somnade.

Sedan vaknade jag mitt i natten med spränganade huvudvärk och så ont i magen. Jag gick ner till vardagsrummet istället, tog en Panodil och kände mig riktigt dålig. Vakande flera gånger av illamånde och magkramper. Vid kl 6 på morgonen vakande alla barnen och jag gick då upp å kräktes. Sedan blev det sängen för mig, helt kallsvettig, huvudvärk och illamående.

Hela dagen blev jag liggandes men jag kräktes bara en gång till. Men dåligt mådde jag, fy farao!
På kvällen kunde jag få i mig lite att äta och sedan somnade jag. Klockan var då ca 18.00.

Men idag mår jag bra! Jag är hungrig som bara den och ligger och fantiserar om god, god mat... :)
Mina sammandragningar/förvärkar har börjat göra sig till känns igen, dock inte alls regelbundet och jag känner att kroppen förbereder sig inför förlossning mer och mer. Jag har molande värk som kommer och går i svanken och framtill, ner vid livmodertappen.

Nu måste vi hålla oss friska, i alla fall från kräksjuka, tills bebis kommer.

Verkar varit mycket kräksjuka hittills i år tycker jag. Många kräk-statusar man ser på¨Facebook hela tiden.

Kramis på er!


1 kommentar:

  1. Hej Victoria!
    Jag tror att du kommer att föda innan Julafton. Tycker att det känns så men jag kan ju ha fel.
    Varje gång jag tittar in på din blogg så tänker jag. Har det blivit något lite pyre.
    Kram kram på dig
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!